Personlig Branding handler om at finde det, der gør, at man træder ud af abeflokken. Bliver set, hørt og respekteret. Personlig Branding må aldrig kun tænkes som selvpromovering og marketing. Det handler om en grundlæggende klar forståelse af, hvad du er – og hvad du står for. Derefter en total gennemgang af alt det man viser, udenfor hjemmets trygge rammer, for at se, om det matcher alt det, man selv mener man er. Hvis det gør, er man på rette vej og kan starte et hårdt og dedikeret arbejde. Hvis det ikke gør, har du enten et selvbillede der er uægte, eller også spiller du en rolle i det åbne rum, der ikke passer med den du i virkeligheden er. Det kan man godt komme et langt stykke med, men aldrig helt i mål. Pludselig falmer det, fordi verden opdager hvad du i virkeligheden er. Du falder ned fra piedestalen.
Personlig branding har mange sider. Den kan bruges til at markedsføre sig overfor arbejdsgivere, den kan bruges til at sælge sine produkter, man kan brande sig til en position – og brande sig direkte ind som indflydelsesrig debattør.
Personlig branding handler dog først og fremmest om at være sig selv. Det lyder både banalt og nemt – men det er ingen af delene. I samfundet forlanges det nærmest, at man lever op til en rolle. Man skal “virke” som en leder, med de rigtige buzzwords og den rette påklædning. Man skal “virke” som en succes med dyre mærkevarer eller godt kendskab til vin – men succes er jo meget andet.
For at være sig selv – kræver det mod. Mod til at stå imod normen. Træde ud af abeflokkens fællesskab, der oftest kræver du går all in på fællesskabets holdninger og væremåde. Modet giver i første omgang bagslag. Vil du være helt dig selv, er min erfaring at du mister 50% af dine venner og netværk. Men hvis de går, når du er dig selv, er de ikke værd at samle på.
Hvordan bliver man bedre dig selv? Hvordan tør man markedsføre sit eget jeg – og stå fast. Og stå imod presset. Hvad kan det bruges til – og hvor lang tid tager det? Hvad vil du opnå – og hvordan kommer du i mål.
Jeppe Søe har arbejdet med personlig branding for erhvervsledere, direktører i top 100 virksomheder, undervist på Cisco, ECCO, Danske Bank, Jyske Bank, Imerco, Salling Group, COOP for politikere og privat for en række ledere, der gik efter en toppost. Han har holdt foredrag om branding siden 1996 og været tilknyttet reality-deltagere og andre kendisser, der pludselig får en ny rolle og skal leve op til en medieskabt virkelighed. Han har selv arbejdet med sit brand, siden han som 18-årig blev Danmarks yngste nyhedsvært, til nu hvor han gennem de seneste år er blevet en af Danmarks mest benyttede foredragsholdere og debattører.
Hans viden om branding – både den personlige og i forhold til virksomheders brands er stor og erfaringen bred. Hans kursus starter med det brede kendskab til fællesskaber, hvordan de ser på andre, hvordan man bliver mere sig selv – og om det er nok. Derefter går han mere specifikt ind og arbejder med deltagernes egne spørgsmål – som han qua erfaringen kan svare på og give råd om.
INFO:
Kurset varer 7 timer incl pauser – og der kan deltage optil 22 personer. Kurset afholdes hos jer eller i lokaler i lejer. Målrettet til virksomheder, organisationer, kommuner, faglige bevlægelser mv. Dagen indeholder både foredrag, workshop og samtaler. Efterfølgende kan tilkøbes personlige målrettede samtaler med alle deltagere, efter behov.
BOOKING: 70223013
DET BLIR SAGT:
“Jeg fik modet til at gå efter min drøm”
“Jeppe Søe er en fantastisk medrivende fortæller, der brugte sit eget liv og modgang til at give os andre mod”
“Pisse fedt at få noget andet end det jobcenterlort, hvor alle kommer ud og skriver det samme i ansøgninger, der ikke virker”
“Vores medlemmer gav det topkarakter og de plejer ellers ikke at være begejstrede for hverken selvudvikling eller ansøgningshjælp. Tak for en god dag”